Spartaanse dag - Reisverslag uit Mystras, Griekenland van Lieke en Robert - WaarBenJij.nu Spartaanse dag - Reisverslag uit Mystras, Griekenland van Lieke en Robert - WaarBenJij.nu

Spartaanse dag

Blijf op de hoogte en volg Lieke en Robert

05 Augustus 2015 | Griekenland, Mystras

Vanochtend vertrokken we vol goede moed (en met een weer helemaal fitte Robert) richting Dimitsena, waar we een mooie wandeling door de Lousioskloof konden maken naar het nabijliggende Stemnitsa. Helaas stond het begin van de wandelpaden niet zo duidelijk aangegeven, waardoor we keurig een rondje door een bovenste deel van de kloof met de auto hebben gedaan. Na een klein uur kwamen we op bekend terrein: we hadden echt een rondje gereden.

Toen hebben we maar besloten direct naar Stemnitsa te rijden om in ieder geval die kant van de kloof wandelend te verkennen, want daar zou toch het meeste en mooiste te zien zijn. Na even zoeken vonden we daar dan eindelijk de gemarkeerde wandelpaden. Echter, precies op dat moment begon het te regenen. En te onweren. En nog harder te regenen. Met regen mag je de kloof uiteraard niet in, waardoor er voor ons niets anders op zat dan de auto weer op te zoeken en onze plannen voor vandaag te wijzigen.

Al met al hadden we aardig wat tijd verloren en daarom kozen we ervoor om maar richting ons bungalowtje in Mystras te gaan. Die rit duurde zo'n twee uur, die we op en tussen de bergen in de regen-, hagel- en onweersbuien hebben voltooid. Niet onze fijnste rit tot nu toe; het zat vandaag niet echt mee.

De avond hebben we in Sparta doorgebracht, Robert in toepasselijk rood-wit gestreept t-shirt. Naast een bronzen beeld van Leonidas is er weinig te zien, maar het is wel een gezellig stadje. Op het centrale plein hebben we mog een paar fijne uren op een druk terras doorgebracht, met lekker eten en een belachelijk blok chocoladetaart na. Na de wat mindere dag was dit gelukkig nog een goede avond.

Morgen staat in de ochtend Mystras op het programma, 's middags rijden we naar Monemvasia: het Gibraltar van Griekenland. Daar hebben we voor twee nachten een appartementje geboekt, waar we ook lekker een keer ons eigen avondeten kunnen maken.

• 05 Augustus 2015 - 23:35

Derk:

Met goede moed, dus voor jullie een olympische medaille . Goed om dit alles te lezen En ook nog rijles gehad, ondanks dat jullie een rijbewijs hebben.
    Maar toch weer genoten, van dit in julíe geschreven verslag, een prachtige land Griekenland, ondanks de euro crisis van afgelopen maanden.

Groet Paternoster en moeders.

• 06 Augustus 2015 - 12:25

Geertje:

Weer helemaal opgeknapt en weer onderweg. Da's mooi om te vernemen. Blijf vooral veel drinken met die warmte. Als het zo heet is verdamp je zo veel vocht dat je all heel snel en ongemerkt uitdroogt en ziek wordt.... En wees zuinig met alcoholische versnaperingen. Einde preek. Geniet ze en de groeten van opoe Tjobbe;-)

• 06 Augustus 2015 - 16:53

Mama:

fijn om te lezen dat Robert is opgeknapt. jammer van het weer maar je moet alles een keer hebben meegemaakt dus ook regen en onweer in Griekenland. ga lekker genieten van alles wat nog op jullie lijstje staat en tot horens/ziens