Van Mystras tot Monemvasia - Reisverslag uit Monemvasía, Griekenland van Lieke en Robert - WaarBenJij.nu Van Mystras tot Monemvasia - Reisverslag uit Monemvasía, Griekenland van Lieke en Robert - WaarBenJij.nu

Van Mystras tot Monemvasia

Blijf op de hoogte en volg Lieke en Robert

06 Augustus 2015 | Griekenland, Monemvasía

Vanochtend werden we wakker in onze bungalow in Mystras. Dat kwam goed uit, want Mystras was ook het hoofdprogramma voor vandaag! Het oude Mystras is gebouwd op een rots en dat bleek een aardige klim. Omdat de weersvoorspelling voor 's middags regen aankondigde, waren we al vroeg op pad. Desalniettemin was het wel weer erg warm, wat met name voor Robert zorgde voor een pittige dag.

In tegenstelling tot alle oude plekken die we tot nu toe bezocht hebben, is er van Mystras bijzonder veel bewaard gebleven. Mystras was een belangrijke Byzantijnse stad, dat zijn hoogtepunt kende tussen 1200 en 1500. In de in overvloed aanwezige kerkjes zijn zelfs de meeste fresco's nog te zien. Nadat we de benedenstad volledig hadden bekeken, besloten we met de auto naar het fort in de bovenstad te gaan. Daar aangekomen zagen we het beloofde slechte weer op ons af komen en in combinatie met wederom een behoorlijk lange klim, leek het ons beter om het fort links te laten liggen.
Een ding kunnen wij echter volmondig zeggen: "Ben je ooit in de buurt? Ga dan absoluut naar deze prachtige stad!"

En nu zitten we in Monemvasia, te genieten van een fantastisch uitzicht op het Gibraltar van Griekenland. De rit hiernaartoe was een snelle en eenvoudige, over een perfecte weg (redelijk uniek hier). In ons appartement hebben we een handwas kunnen doen en hebben we zonet een zelfgemaakte pastasalade verorberd. Ook wel eens lekker!

Morgen gaan we de rots bekijken en beklimmen. Daarnaast is het plan om een duik te nemen in de zee.

• 06 Augustus 2015 - 21:38

Derk:

Hallo luitjes,

Is jullie bungalow ook voor de verhuur ?
    Robert de Jonge nog niet geheel de oude ?
    Verder weer een goede en interessante dag, voor herhaling vatbaar.
    Op naar morgen, veel plezier.

groet Paternoster en moeders.