Indrukwekkend Mycene - Reisverslag uit Korinthe, Griekenland van Lieke en Robert - WaarBenJij.nu Indrukwekkend Mycene - Reisverslag uit Korinthe, Griekenland van Lieke en Robert - WaarBenJij.nu

Indrukwekkend Mycene

Blijf op de hoogte en volg Lieke en Robert

10 Augustus 2015 | Griekenland, Korinthe

Tiryns en Mycene behelsden het dagprogramma van vandaag. Tiryns is niet zo heel erg groot, al zouden er niet te missen hoge Cyclopische muren te vinden moeten zijn. Maar op een graftombe en een Myceense dam na, hebben wij weinig van Tiryns gezien. Best knap toch eigenlijk, niet te missen muren weten te missen...

Omdat we de muren dus niet hebben gevonden en de dam al een stuk richting Mycene lag, besloten we maar verder te rijden. Dat bleek een goede keus, want in Mycene waren meer toeristen dan wij tot nu toe in de hele vakantie bij elkaar hebben gezien. Niet dat het bij Mycene enorm druk was overigens, eerder verder op de Peloponessos veel te rustig, maar het werd wel steeds drukker en wij liepen dus mooi een beetje voor de drukte uit.

Mycene zelf is wederom vooral een mooi gebied met een groot aantal ruïnes van huizen en een paleis. Wat het echter zeer de moeite waard maakt, zijn de indrukwekkend hoge muren en de enorme graftombes die opgegraven zijn. Nietig en klein is het enige dat je je kunt voelen als je naast een Cyclopische muur of middenin zo'n tombe staat.

Hierna stapten we in de auto om naar ons laatste verblijf te rijden van deze vakantie, in de buurt van Korinthe. Volgens de navigatie zouden we er met drie kwartier moeten zijn, dus vol goede moed stapten we weer in de auto. Tot we in de buurt van ons appartement kwamen... Een afgelegen terrein, met meer gebouwen die nog onder constructie waren, dan volledige woningen. 'Waar komen we in vredesnaam terecht?', vroegen we elkaar. Groot was dan ook onze verbazing toen we de deur van ons onderkomen door mochten. Wat een fantastische plek hebben we getroffen! Het ligt weliswaar in the middle of nowhere, maar het uitzicht is wederom super en het appartement erg fijn.

Hier hebben we dan ook een heerlijke middag en avond achter de rug. Lekker lezen op het balkon, een zelfbereide maaltijd, een spelletje Rummikub met kaarten en een Mythos bij de hand.

Morgen is alweer onze eennalaatste dag. Dit brengt ons naar antiek Nemea, Akrokorinthe, antiek Korinthe en het Korinthekanaal. Een volle dag dus weer, maar wel eentje waar we nog erg naar uitkijken en die we weer heerlijk af kunnen sluiten in de zon op ons balkon.

• 11 Augustus 2015 - 12:04

Derk:

Hallo vakantiegangers,

Zoals jullie zelf al beschrijven, indrukwekkend. Het land, met alles wat daarbij mag horen.
    De laatste dagen voor jullie qua vakantie en dan weer back to the reality.
    Maar nu nog even genieten. Groet uit nog steeds een zonnig Knoal.

• 11 Augustus 2015 - 15:44

Mama:

hoi Lieke en Robert,

wat gaat een vakantie toch snel hè. morgen al weer de laatste dag. geniet er nog maar flink van en wij zijn erg nieuwsgierig naar alle mooie foto's die jullie (jij) zeker gemaakt zullen hebben.
    lieve groeten en een dikke knuffel.

• 12 Augustus 2015 - 10:59

Marjan:

Zo even wat dagen bijlezen. Ziet er mooi uit hoor, ook het appartement! Prachtig.