Monemvasia - Reisverslag uit Monemvasía, Griekenland van Lieke en Robert - WaarBenJij.nu Monemvasia - Reisverslag uit Monemvasía, Griekenland van Lieke en Robert - WaarBenJij.nu

Monemvasia

Blijf op de hoogte en volg Lieke en Robert

07 Augustus 2015 | Griekenland, Monemvasía

Vanochtend hebben we eerst ontbeten met uitzicht op de bergen. Daarna begon de wandeling naar de rots, die zo'n honderd meter uit de kust ligt. Eenmaal de brug over was het nog een aardig stuk lopen naar het vestingsdorp, wat op twee manieren kon: langs alle geparkeerde auto's op de geasfalteerde weg, of over een bergpaadje langs de rots. Wij kozen uiteraard voor dat laatste.

In het ommuurde dorp liepen we eerst een rondje langs de muren aan de zeekant. Daarna zijn we wat meer het dorp in gelopen door smalle, idyllische straatjes. Zigzaggend kwamen we zo uit bij het centrale winkelstraatje. Daar kochten we een ijsje, onze eerste pas deze vakantie! Toen die verorberd was, zijn we teruggelopen.

Na een korte siësta in ons appartement zijn we naar het strand gegaan. Met de rots dichtbij, bergen in de verte en het dorp achter ons was het zwemmen met prachtige uitzichten. Met een duikbril hebben we nog gekeken wat er zoal om ons heen zwom, en daar werd Lieke vrolijker van dan Robert.

Vanavond hebben we wederom genoten van een eigen maaltijd op ons balkon. Daar gaan we de rest van de avond ook lekker doorbrengen met (puzzel)boeken, Mythos en chips. Morgen staat er 'slechts' een autorit op het programma: van Monemvasia naar Nafplion. Daar hebben we een hele dag voor uitgetrokken om wat vaker de auto uit te kunnen stappen, bij mooie uitzichten of typisch Griekse dorpjes bijvoorbeeld.