Mooi, mooier, mooist - Reisverslag uit Galaxídhion, Griekenland van Lieke en Robert - WaarBenJij.nu Mooi, mooier, mooist - Reisverslag uit Galaxídhion, Griekenland van Lieke en Robert - WaarBenJij.nu

Mooi, mooier, mooist

Blijf op de hoogte en volg Lieke en Robert

01 Augustus 2015 | Griekenland, Galaxídhion

Tegen vandaag zagen we best wel een beetje op: het verkeer raasde de afgelopen dagen in Athene om ons heen, en vandaag zouden we daar zelf met een huurauto tussen moeten rijden. Gelukkig hadden we ons vertrek uit Athene per ongeluk heel goed gepland, want op zaterdag is het in de stad blijkbaar een stuk rustiger op de weg. Zonder ongelukken, zonder veel zoeken en zelfs zonder toeterende Grieken lukte het ons om Athene achter ons te laten. Op naar Delphi!

Voor Delphi hebben we weinig woorden nodig: het is prachtig. Van de tempel van Apollo is helaas weinig over, maar behalve een goed bewaard gebleven amfitheater en stadion staan er nog genoeg overblijfselen om je een idee te geven wat er vroeger allemaal op de berg heeft gestaan.

Via een heel mooie route langs de kust kwamen we terecht in Galaxidi, een havenstadje aan de Korinthische Golf. Na te hebben ingecheckt in het pitorreske dorp zijn we naar de haven gelopen. Daar konden we het na de warmte van de afgelopen dagen niet laten om even in die Korinthische Golf te zwemmen. Dit werkte heerlijk verfrissend en daarna zijn we op een terrasje gaan zitten waar we uitstekend hebben gegeten.

Na deze absolute topdag hoeven we morgen even helemaal niks, maar waarschijnlijk gaan we toch wel wat doen. Daarover morgen dan meer...

• 02 Augustus 2015 - 15:08

Derk:

Het gaat nog steeds goed, al veel indrukken opgedaan?
    In Griekenland mag je dus te pas en te onpas claxonneren?

Hier op dit moment op enigszins Giekse temperaturen. Gaan vanmiddag met elkaar dik doun in toene. Jullie houden dit tegoed!

Geniet verder van jullie vakantie.

groet Derk en Erica.