Athene, daar zijn we dan - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Lieke en Robert - WaarBenJij.nu Athene, daar zijn we dan - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Lieke en Robert - WaarBenJij.nu

Athene, daar zijn we dan

Blijf op de hoogte en volg Lieke en Robert

29 Juli 2015 | Griekenland, Athene

Zo, de eerste dag zit er bijna op. Vandaag hebben we in vogelvlucht kennis gemaakt met Athene. We vlogen allereerst heel mooi recht over de stad het vliegveld aan, waarbij de Akropolis al even te zien was. Nadat we in een bloedheet Athene een half uur met onze koffers hebben moeten zeulen over de meest onbegaanbare paden, kwamen we bij ons hotel. Deze blijkt nogal ver uit het centrum te liggen, maar gelukkig hebben de Olympische Spelen van 2004 ons van een prima tramverbinding voorzien. In het hotel hebben we eerst onze vochtbalans op peil gebracht en daarna een boodschap gedaan. Na nog een dutje van ons beiden, hebben we ons gewaagd aan een eerste verkenningstocht en een uitgebreide (en goedkope!) maaltijd. Liekes eerste indruk? Ik ben geen fan! Het is rommelig, viezig en ik zou het geen stedentrip waard vinden. Roberts eerste indruk? Genoeg te zien om je een paar dagen bezig te houden, niet zo veel te zien dat je dingen moet! Een prima stad om je een paar dagen te vermaken. Natuurlijk is Lieke het met Robert eens, maar Athene komt zeker niet hoog op haar lijstje der favorieten.

Voor morgen staat ons in de ochtend de Akropolis te wachten, houden we in de middag een siësta en doen we 's avonds een Grieks biertje op het terras. En verder? We zien wel wat de dag ons brengt, het is tenslotte vakantie...

• 30 Juli 2015 - 14:28

Geertje:

Vergeet de Plaka niet: gezelligheid alom.

• 30 Juli 2015 - 14:45

Derk En Erica:

Als het bier maar smakelijk en goed(koop) is.