Overweldigend indrukwekkend - Reisverslag uit Krakau, Polen van Lieke en Robert - WaarBenJij.nu Overweldigend indrukwekkend - Reisverslag uit Krakau, Polen van Lieke en Robert - WaarBenJij.nu

Overweldigend indrukwekkend

Blijf op de hoogte en volg Lieke en Robert

12 April 2016 | Polen, Krakau

Vandaag stond Auschwitz dus op het programma. Een plek waar boeken over vol zijn geschreven, en waarvan we alle getallen en verhalen wel eens gehoord hebben. Maar er zijn, rondlopen door de barakken en over het terrein, langs de wachttorens en het prikkeldraad, zelfs door de gaskamers en crematoria, dat maakt het pas echt ongelooflijk. Dat zoiets in de recente geschiedenis heeft kunnen gebeuren... de titel zegt wat ons betreft alles.

Morgen onze laatste dag in Krakau, met als het goed is mooi weer. Gaan we eindelijk blauwe lucht zien in het grauwe Polen? Verder staat er niet echt meer iets op het programma, dus dat wordt een heerlijk dagje slenteren, op terrasjes zitten, op souvenirjacht, en genieten.

• 13 April 2016 - 20:11

Derk:

Dus kippenvel en ontroerend.